Bright skin color
انتخاب رنگ موی مناسب پوست سبزه و چشم قهوه ای
نوامبر 6, 2018
Color for your eyes color
بهترین رنگ مو برای چشم میشی رنگ
نوامبر 11, 2018
Propose a diet for hair health

رژیم غذایی برای سلامت موها شامل چندین گروه از مواد مغذی است

پیشنهاد رژیم غذایی برای سلامت موها

ممکن است با وجود رعایت موارد متعدد و روش‌های مختلف مراقبت از مو، هنوز هم از میزان سلامت و زیبایی موهای خود رضایت نداشته باشید. واقعیت این است که برعکس تصور عامه، سلامت موها تنها به مراقبت‌های ظاهری از مو وابسته نیست. در واقع تمام این مراقبت‌ها در صورتی می‌تواند مفید باشد که شما از یک رژیم غذایی سالم، کامل و مغذی بهره‌مند باشید. اگر مواد غذایی مختلف از جمله پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آلی، آمینو اسیدها و... به بدن شما نرسد؛ موهای شما نیز مانند سایر بخش‌های بدن‌تان، از تغذیه خوبی برخوردار نخواهند بود؛ و دچار ریزش، ضعف، نازکی، شکنندگی و... می‌شوند. در این نوشته وب‌سایت سالن آرایش و زیبایی آنیس می‌خواهیم شما را با چند ماده غذایی مفید برای سلامت موها آشنا کنیم.

تخم مرغ

پروتئین ارائه شده توسط تخم مرغ منبع اصلی تغذیه و رشد مو است. در نتیجه مصرف به اندازه و مداوم تخم مرغ می‌تواند در سلامت موها موثر باشد. فراموش نکنید که مو از پروتئین تشکیل شده است؛ و مصرف یک منبع مغذی پروتئین به خوبی بر آن اثر مثبت خواهد گذاشت. البته با توجه به وضعیت سلامت عمومی و سن خود، درباره میزان مصرف تخم مرغ تصمیم بگیرید؛ و از مصرف زیاد آن نیز پرهیز کنید. جالب است بدانید که استفاده از تخم مرغ (بخصوص زرده) به عنوان ماسک مو نیز می‌تواند در بهبود ظاهری موهای شما موثر باشد.

مرکبات

مرکباتی مانند لیمو، پرتقال و نارنگی منبع خوبی برای ویتامین C هستند و باعث افزایش تولید کلاژن می‌شوند؛ که برای رشد و تقویت موهای شما ضروری است. کلاژن نوعی پروتئین است که ساختار تشکیل‌دهنده مو را شامل می‌شود. اهمیت ویتامین C از این نظر است که بدن برای ساختن کلاژن نیازمند این ویتامین است. پس چه چیزی بهتر از مصرف مرکبات که منبع غنی ویتامین C هستند. این موضوع بخصوص در زمستان که موها در معرض آسیب بیشتری هستند مهم تر است.

میوه‌ها و آجیل خشک

خوردن میوه‌ها و آجیل خشک به عنوان میان وعده، ایده‌ای عالی است. زیرا این میوه‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند؛ که موهای شما را تغذیه می‌کنند و موجب ضخیم شدن موهای شما می‌شوند.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج منبع عالی آهن هستند. وجود آهن در این سبزیجات باعث تغذیه ریشه‌ها و فولیکول‌های مو شده و در نتیجه باعث رشد مو می‌شوند.

هویج

این گیاه ریشه‌ای، ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. ویتامین A برای تولید روغن طبیعی مو، که موهای شما را تغذیه می‌کند؛ لازم است.

آووکادو

ویتامین E موجود در آووکادو کمک می‌کند تا سطح روغن و تعادل pH روی پوست سر شما حفظ شود. این موضوع باعث می‌شود فولیکول‌های مو خود را مسدود نکنند و رشد مو ادامه یابد.

دانه‌های کامل

دانه‌های کامل حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مانند آهن، بیوتین، روی و ویتامین B بوده؛ و این مواد همگی برای رشد مو ضروری هستند.

در نهایت با مصرف این موارد به طور منظم، می‌توانید مطمئن باشید که مواد مغذی به اندازه کافی به موهای شما می‌رسد. در نتیجه از تناسب رژیم غذایی خود برای حفظ سلامت موها مطمئن خواهید شد. در این شرایط اگر هنوز هم موهایی ضعیف و شکننده دارید؛ بهتر است از ماسک‌های مو استفاده کنید. از جمله بهترین ماسک‌های مو نیز ماسک ویتامینه کردن مو است. انجام این کار توسط یک فرد با تجربه و در سالن‌های زیبایی، می‌تواند به سرعت کیفیت موهای شما را افزایش دهد. اما اگر هنوز هم احساس می‌کنید سلامت موها کامل نیست؛ بهتر است به یک دکتر پوست و مو مراجعه کنید. انجام آزمایش‌های مختلف مشخص می‌کند که علت ضعف موهای شما چیست؛ و چگونه باید درمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *